[RETKIÄ]

1. syyskuuta 2012





















Tänään ei tuunattu, siivottu, teipattu tai tehty itse. Tänään olimme luontoretkellä. Lastemme koulu järjesti retkipäivän ja osallistuimme siihen koko perheen voimin. Esikoisen ryhmä patikoi Bjököbyn maastossa ja kakkosen ryhmä Öjbergetin poluilla. Mieheni lähti vanhimman kanssa ja minä herra Hoon kanssa nuoremman. Judit sai viettää laatuaikaa mummon loistavassa seurassa. 
Kerrankin saappani pääsivät metsään! Se on niille harvinaista herkkua! Niiden pitäisi päästä useammin metsään. Se on rauhoittava ja raikas paikka. Meillä oli todella mukavaa. Herra Hoo oli kiltti ja reipas. Hän ei tosin jaksanut kävellä matkasta kuin pienen osan. Lopun matkaa hän "latasi akkuja" mamman reppuselässä. Mamma sai hyvän treenin! 
Marjan poimintaa varten meillä oli pienet rasiat. Niihin ei kuitenkaan kertynyt mitään sillä se mitä niihin kerättiin syötiin saman tien pois. Nyt nukuttaa. Minun täytyy nyt aloittaa valmentautuminen tylsyyteen. Mieheni lähtee oppilaidensa kanssa Lappiin patikoimaan ja on poissa viisi päivää. Hirvittää arjen pyöritys yksin neljän lapsukaisen kanssa. Joillekin se on arkea ja normaalia, mutta minulle ei. En ole tottunut yksin tekemiseen. Olen muistaakseni kertonut teille jo aiemin kuinka riippuvainen olen miehestäni. Ilman häntä on tylsää ja ikävää. Tämän lisäksi olen uusavuton ruuanlaitossa. Eikö me kuitenkin selvitä? Se on varmaa, että odotan ensiviikon perjantaita ja puolta yötä kuin kuuta nousevaa. Silloin mieheni palaa matkaltaan. 

4 kommenttia

  1. Kyllä, suosittelen ulkoiluttamaan saappaita useammin sammaleella. Itse pyrin käymään metsässä joka päivä, se on mun retriittini, rauhoittajani, voimanlähteeni-siellä ajatukset kirkastuu ja verenpaineet laskee. Sinne on ihana mennä yksin, mutta upeaa myös porukalla!

    Tsemppiä tulevaan viikkoon!!
    Luin muuten artikkelin koskien blogiasi, hyvä sinä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos <3 Kyllä, huippu lääke laskemaan verenpainetta :) Terkkuja ihan helmelle <3

      Poista
  2. Onko nuo alueet jossain Vaasan lähistöllä? Olisi tosi kiva lähteä vaeltelemaan, mutta Kuusamoon asti ei viitisi lasten lähteä:/ ja kuinka pitkiä ne suurin piirtein ovat? Meilläpäin ei ole mitään vaellusreittejä, ja ilman merkintöjä, en lasten kanssa edes viitsi lähteä.

    Hyvin se viikko menee!! Itse pyöritän arkea 5 lapsen kanssa, mies on tosi paljon töissä. Toisaalta, jos siihen ei ole tottunut... No mutta hätä keinot keksii:) Kyllä sinä onnistut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä polut ovat ihan vaasan lähellä. Öjbergille on joku 5-10 kilsaa. Siellä olin minä pienempien kanssa. Björköby on hiukan kauempana. Sinne on vaasasta noin 40-50 km. Kivat paikat on ja sopivan lähellä:) Joo, mulla on kavereita joiden miehet reissaa ulkomailla ja ovat paljon pois. He ovat siihen tottuneet. Luulen et se on tottumuskysymys. Me kun kyhnätään yhdessä aina ja tosi harvoin ollaan oltu erossa ;) Nyt alan tottumaan näihin lapin reissuihin ja siihen et hän on poissa pari kertaa vuodessa, mutta en tykkää ;) hehe. No aikahan kuluu nopeasti kun kuskaillaan kouluun ja tehdään läksyjä niin ja tuunataan ;) Terkkuja Willa Oliviaan <3

      Poista

Iloinen jokaisesta kommentista! Kiitos!

Copyright © Löytö
Design by Fearne