[OMAN AJANKÄYTTÖNSÄ HERRA]

6. lokakuuta 2012






Minulta kysytään todella usein miten ehdin tehdä kaiken sen mitä teen. Tekemisiäni, ehtimistäni ja energisyyttäni päivitellään todella usein. Miten neljän pienen 40-vuotiaalla äidillä on aikaa? Vastaan usein, että en tiedä. Olen pohtinut aihetta viimeaikoina paljon. Totean tässä ja nyt, että meistä jokainen on oman kalenterinsa herra. Täytyy organisoida asiat oikein ja pitää itselleen selvänä omien asioiden tärkeysjärjestys. Jokaisella on aikaa samat 24 tuntia vuorokaudessa. Niin myös minulla. 
Olen kiitollisessa asemassa siinä, että olen iltavirkku. Teen suurimman osan asioista, kun lapset nukkuvat. Olen aina tykännyt illan ja yön hiljaisista tunneista. Niiden tuntien aikana ehdin tehdä todella paljon, jos haluan.  Toinen asia on se, että osaan olla todella laiska. Voin ilman huonoa omaatuntoa olla yhden päivän ja joskus useammankin tekemättä yhtään mitään. Luulen tämän piirteen olevan avainasemassa omalla kohdallani. Nollaan silloin tällöin kaiken, enkä tee mitään. Kolemanneksi olen hyvä sanomaan ei. Useinmiten tiedän mitä haluan ja se helpottaa siinä, mitä asioita päätän tehdä. Sanon rehdisti ei, jos jokin on minulle liikaa. Omalla kohdallani ei saa unohtaa sitä tosi asiaa, että olen tällä hetkellä päivisin kotona Juditin ja herra Hoon kanssa. Otamme päiväsaikaan rennosti. Jos töitä teen, teen ne iltaisin.
On tärkeä hallita ajankäyttöänsä. Me itse päätämme ja valitsemme, mitä teemme. Jokainen muokkaa arjen aikatauluansa itse. Kannattaa miettiä tekemisiään ja järjestää asioita tärkeysjärjestykseen. Joskus on hyvä karsia, jos jotain on liikaa. Minulla on aina ykkösenä perheeni. Sen jälkeen jaan aikani muille menoille. Täytyy muistaa, että tässä aiheessa ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa. Jokaisella on omat kuvionsa, jotka muovautuvat arjen ja tilanteiden mukaan. 
Kuuma vinkkini pään nollaukseen ja virkistäytymiseen on lenkki. Totesin sen jälleen kerran eilen. Uhmasin tuulta ja sadetta. Kävelin mahdollisimman läheltä rantoja, jotta saisin maksimaaliset myrskytuulet ja sateet kasvoilleni. Olin ennen lenkkiä todella väsynyt, mutta lenkki teki jälleenkerran ihmeitä!

[Pahottelen mahdollisia kirjoitusvirheitä, meille tulee vieraita ja en ehdi oikolukea kovin huolella]

3 kommenttia

  1. Ihana Jossu!
    Muistan kuinka kerran käveltiin jollain lomalla niillä rannoilla...
    Nauti syksystä!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi hani!! <3 Mulla on niin ikävä sua! Terkkuja sinne kauas <3

      Poista
  2. Ja mitkä syysmyrskyt siellä olikaan viikonloppuna! Oikein nautin siitä tuiverruksesta ja kävimme lasten kanssa ihmettelemässä vuolata jokia ja lainehtivia peltoja.

    -Paula

    VastaaPoista

Iloinen jokaisesta kommentista! Kiitos!

Copyright © Löytö
Design by Fearne