[HIUKSET]

8. helmikuuta 2013




Hei naiset, miksei miehetkin [virne]. Tänä päivänä olen pohtinut hiuksiani. Tilasin ajan kampaajalleni SUSANILLE, KLIK Kysymys kuuluu, mitä tekisin hiuksilleni? Kuva alhaalla vasemmalla on otettu muutama kuukausi sitten. Oikean puoleinen kuva on otettu tänään. 
Tällä hetkellä haaveilen kuparin punaisista hiuksista. Minulla on ollut pitkään tumman ruskeat hiukset, mutta olen niihin hiukan kyllästynyt. Punaisista hiuksista olen tykännyt aina. Mieheni taas ei pidä punaisista hiuksista. Toisaalta, kun hän on katsellut vanhoja kuvia minusta, ei hän kuitenkaan ole pitänyt punaisia hiuksiani huonon näköisinä. Olen ihmetellyt mieheni ajatusta punasista hiuksista. Hän nimittäin sanoo niiden kuuluvan vakiona suomalaisille naisille. Hän on usein kysynyt, että miksi kaikilla suomalaisilla ja varsinkin pohjalaisilla naisilla on punaiset hiukset. Luulen hänen viittaavan enneminkin tummempiin punaisiin sävyihin mahdollisilla mustan puhuvilla raidoilla. Onko näin? 
Itse en ole sitä noteerannut suomi-ilmiönä. Ehkä mieheni on koko elämänsä Ruotsissa viettäneenä tottunut sinisilmäisiin blondeihin [virne]. Sinisilmäisistä blondeista puheenollen. Muistan kun olin nuori, kuinka miespuoliset ystäväni jankuttivat unelmien naisistaan. He kuvailivat ihanne naisen lähestulkoon aina sinisilmäiseksi. Naisen tuli olla mahdollisimman luonnollinen ja vähän meikattu. Ja ne hiukset...niiden tuli olla pitkät ja vaaleat. Itse en koskaan sopinut heidän kuvauksiinsa. Olin tumma ja ruskea silmäinen. Lisäksi hiukseni ovat useinmiten olleet ohuet ja lyhyet. Olin tästä aikoinani todella takakireä. Ärsytti, hehe.
Mitä tekisin hiuksilleni? Onko siellä ruudun takana ammatti-ihmisiä tai hyvän silmän omaavia? On aina todella mielenkiintoista kuulla ulkopuolisen näkemyksiä asiasta. Joskus se voi herättää uudenlaista ajatusta.

[Ylin kuva oli pakko ottaa. Olen jo pitkään haaveillut perinteisestä bloggarikuvasta, jossa näkyy nainen ottamassa itsestään kuvaa peilin kautta. Nyt kehtaankin, kun kamerani on hiukan rouhivampi]


3 kommenttia

  1. Hitto, munhan pitää saada se uus kamera pelkästään jo ton bloggarikuvan takia :D Mutta hei, mun uudessa puhelimessakin on parempi kamera mitä Ixus oli :D

    VastaaPoista
  2. Hehe, joo uusissa kännyköissä on hyvät kamerat. Mulla on Lumiassa tosi hyvä kans :) Tergui. Pitäs päästä alkuun sen treenin kans Easy Fitillä...jahka tää kuiva kökötys yskä jättäs mut rauhaan :/

    VastaaPoista
  3. Mun suomalainen mieheni on joskus tehnyt syväluotaavan analyysin naisten hiuksista. Hänen mielestään suomalainen nainen saavuttaessaan keski-iän leikkaa hiuksensa lyhyeksi ja värjää punaiseksi. Ja sen on kuulemma kammottavaa...No, makuasia.
    Kivaa, kun perheenne on parantunut lentsusta:) Kivaa viikonloppua!

    VastaaPoista

Iloinen jokaisesta kommentista! Kiitos!

Copyright © Löytö
Design by Fearne