[KESKUSTELUA]

7. helmikuuta 2013


Haha, kuvassa on söötti poikani herra Hoo. Taisi siskot pukea hänet tuona päivänä, kun kuva otettiin. Herra Hoo on äärettömän hauska persoona. Minulla ei koskaan ole hänen kanssaan tylsää. Tänään kun lähdimme autolla hakemaan isosiskoja koulusta herra Hoo halusi "keskustella" kanssani. Keskustelumme eteni näin:

[Palosaaren Kiinalaisen ravintolan kohdalla keskustelumme alkoi].

"Häh! Mamma! Tossa ikkunassa luki jotain kingong kielellä. Mikä se on?
Minä: "Se on kiinalainen ravintola"
"Miten se voi olla kingong kielinen? Voiko siellä syödä tikuilla nuudeleita?"
Minä: "Siellä voi syödä kiinalaista ruokaa ja kyllä puikoilla voi siellä syödä"
"Mamma, miten suomessa voi olla kingong kielisiä?"
Minä: "no suomessa on monen maalaisia ihmisiä, samalla lailla kun me asuttiin ruotsissa vaikka mamma oli suomalainen"
"Kingong ravintolaan mä haluun mennä! Vietkö mamma mut sinne syömään?"
Minä: "no tottakai vien!"

[Keskustelu jatkui kun päästiin koululle näin:]

"Mamma, sammuta tää auto, niin keskustellaan lisää"
[Sammutin auton ja radiokin sammui]
"Hyvä mamma, mutta laita kuitenkin radio päälle"
Minä: "Okei"
"No niin mamma, mistä me vielä keskusteltaisiin?"
Minä: "Jaa-a, mistä haluaisit olisko jotain erityistä?"
"No mamma, mä voisin syödä koko taivaan. Taivaassa on niin paljon karkkia. Mä voisin yhdellä haukkauksella syödä koko taivaan"
Minä: "Oho, no on sulla iso suu"
Herra Hoo: "Tuleeko tytöt jo?"

Nämä keskustelut ovat parhaita!

1 kommentti

  1. Voi kun muistaisikin kirjoittaa ylös keskusteluja, joita käy lasten kanssa...

    VastaaPoista

Iloinen jokaisesta kommentista! Kiitos!

Copyright © Löytö
Design by Fearne