[KUMMA JUTTU]

25. helmikuuta 2013






Juttu menee näin. Tänään vastasin kyllä kuntosalitreenille. Huomenna kello 12 menen Kivihaan LADY LINELLE. Sain mielestäni erittäin hyvä diilin ja olen tyytyväinen. Minulle tehdään ohjelma, jonka mukaan aloitan harjoittelun. Olen harrastanut koko ikäni sauvakävelyä ja pyöräilyä. Olen tiedostannut, että lihakseni eivät saa riittävää harjoitusta. Minulla on aina ollut ongelmia niskan, hartioiden ja selkäni kanssa. Tiedän, että kroppani tarvitsee kuntosali harjoittelua.
Olette ehkä huomanneet, että lisäsin blogiini MY FITNESSPAL gadjetin. Sillä voi seurata painoni putoamista, jos se putoaa [virne]. Kuntoni on melko hyvä, enkä ole ylipainoinen. Tiedän kuitenkin, että olen taipuvainen pyöristymään vatsanseudulta muutenkin, kun vain raskaana ollessani. Löysää löytyy hiukan sieltä ja täältä. 
Se mitä olen aina pitänyt kummana, on ihmisen suhtautuminen kuntoonsa. Itse olen ollut taipuvainen laiskuuteen kehoni suhteen. En ymmärrä miksi me emme välitä tai saa aikaiseksi. Puhun nyt eniten itsestäni. Tiedän, että on sairauksia ja elämäntilanteita, jotka tekevät kunnossa pysymisestä mahdottoman. 
Jokatapauksessa minä aloitan nyt. Suurin ongelmani treenaukseen liittyen on omalla kohdallani ollut pelko siitä, että en osaisi. Olen monesti sortunut ajattelemaan, että "en ole sen sortin ihminen"joka kävisi kuntosalilla. Mielessäni on kuitenkin kaikunut kysymys: Kuka ja millainen on "sen sortin ihminen"? Niin helposti ajattelee treenattuja ihmisiä ja pitää itseänsä kykenemättömänä samaan. Miksi? En tiedä. Itse haluan nähdä mitä tapahtuu, kun treenaan lihaskuntoani. Millainen kropastani muodostuu?
Minkä takia olen kitsastellut näin tärkeän asian kanssa. Hinta? Siihen monet vetoavat. On liian kallista kuntoilla. Itsekin olen tähän asti kieltäytynyt kuntosalitreeneistä hinnan takia. Miksi hyvään kuntoon ja oloon ei satsaisi? Kuten aiemmin jo mainitsin, me laitamme rahaa joka kuukausi paljon turhempiinkin asioihin. Haastan teidät liikkumaan. Se on hyvästä! Jokaiselle löytyy sopiva tyyli. Voit kuntoilla ilman gymikorttejakin. Pääasia on, että liikut! 

Hyvää yotä!

/JohannaKoo goes fitness

[Ei tästä mitään treeniblogia silti tule, vaikka joskus saatan jotain aiheeseen liittyvää kertoakin]

5 kommenttia

  1. Olette juuri tehneet ratkaisun joka vaikuttaa koko loppuelämäänne :) Hyvähyvä Johanna!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti jumppamaikka <3 Niin se on! Mä sitten valitsin Ladyn kun sain niin hyvän diilin :) Tergui!

      Poista
  2. Hii, huisia! Onnea ja iloa matkaan, siitä tulee loistava! Ja tuo myfitnesspal on ihan ykkönen ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä! Ja mä tarvin tollasia välineitä joihin voi kirjata ja seurata. Oon To Do lista ihmisiä ;) Terkkuja! <3

      Poista
  3. Mä aloitin pari viikkoa sitten Lady Linella sellaisen tarjoushommelin, 10 torstaita kuuluu pakettiin ja kaksi tapaamista PT:n kanssa. Kaksi torstaita mennyt, toinen jäi välistä kun olin kytiksellä tyttöni voinnin kanssa, tarvitseeko lähteä lääkärille. Tulevaa torstaita odotellessa!! :) Sen lisäksi lenkkiä lenkkiä ja muuta kivaa. Meillä on onneksi kiva kuntoilutoiminta kyläporukassakin.

    VastaaPoista

Iloinen jokaisesta kommentista! Kiitos!

Copyright © Löytö
Design by Fearne