[A BEAUTIFUL BODY]

31. heinäkuuta 2013




Rohkea bloggari Minttu julkaisi "A Beautiful Body" haasteen TÄÄLLÄ! Olen jahkaillut ja miettinyt haasteen luettuani mahdanko uskaltaa. Tämä on minulta todella rohkea veto. Ajatus haasteen takana on loistava. Millainen on synnyttäneen naisen kroppa? Julkisuudessa esillä olevat äidit ovat järjestäen viimesen päälle trimmattuja. He ovat synnyttäneet, mutta vatsat ovat tasaisesti ruskettuneet, sileät ja litteät. Luulen, että he saavat rahalla monenlaista apua päästäkseen eroon raskauden tuomista näkyvistä haitoista. Olen elämäni aikana todennut, että kroppansa kanssa kannattaa olla sinut. Valitettavasti tässä maailmassa kaiken "pitäisi" olla litteää ja ohutta ollakseen kaunista. "Täytyisi" olla tietynlainen sopiakseen muottiin. Monen saattaa olla vaikea hyväksyä epätäydellistä vartaloansa. On minunkin joskus. Saattaa harmittaa "jenkkakahvat" ja kalpea ihon väri. 
Tänään päätin ottaa haasteen vastaan. Oli todella vaikea saada itse otettua kuvaa. En halunnut kuitenkaan ketään muutakaan sitä ottamaan. Olen 41-vuotta, en siis enää nuori. Olen ollut raskaana seitsemän kertaa. Normaalisti sujuneita raskauksia, jotka ovat päättyneet synnytykseen, on ollut neljä. Ensimmäisen raskauden aikana painoni nousi todella vähän. Vedin tavalliset farkut jalkaani jo synnäriltä kotiin lähtiessäni. Toinen raskauteni olikin tuhdimpi tarina. Olin melko iso. Vauvakin painoi syntyessään 4,4 kiloa. Jäljelle jääneet kilot olivat sitkeässä. Kolmas ja neljäs kerta olivat ensimmäisen ja toisen raskauden välimaastosta. Vatsanahkani on siis venynyt useaan kertaan. Raskausarpiakin on tullut,mutta ne ovat melko pieniä. Nyt vaalentuneina niitä ei juurikaan näy. 
Olen tyytyväinen vartalooni, mutta haluan terveydellisistä syistä saada vatsan seutua kapeammaksi. Voin todeta rohkean postauksen päätteeksi olevani todella onnellinen siitä, että olen saanut neljä upeaa tervettä lasta. En vaihtaisi heitä mistään hinnasta tiukkaan kroppaan. He ovat kaikkeni! Jokainen heistä on pitänyt majaansa vatsani sisällä. Arvet ja vartaloni muoto ovat todiste siitä. Tältä minä näytän! Muuksi en muutu! Saatan kiinteytyä, mutta äitiyteni tulee aina näkymään vartalossani! Aamen!

18 kommenttia

  1. Upea nainen ja upea kuva! Haaste on mahtava ja ihailen kaikkia, jotka ovat rohjenneet tarttua siihen!!!

    VastaaPoista
  2. Mua alkoi itkettää kun luin tän, lähinnä siksi että olet ollut raskaana seitsemän kertaa mutta vain neljä on mennyt hyvin. Vaikka on on neljä ihanaa lasta, silti varmasti henkisiä arpia jättää nekin kolme muuta raskautta. Ihanaa että lähdit tähän ja olet kaunis nainen! Nauroin muuten sun kasvorasva/kuorintavoidekuvalle juuri instassa...ihana :)) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Riikka, joo oli se raskasta aikaa....kun keskenmenoja tuli monta :( Onneksi mulla oli silloin jo tytöt eli se lohdutti... <3 Terkkuja sulle ihana! <3

      Poista
  3. ihana Johanna! Sä olet kyllä niin upea nainen ja roolimalli että! <3 !! kiitos ihana että rohkenit lähteä haasteeseen mukaan! Ihan mieletönstä !! :-)

    VastaaPoista
  4. Don`t understand the text you written, (google translate does not work) but I think you look amazing!!! A natural, beautiful woman and mother!

    VastaaPoista

Iloinen jokaisesta kommentista! Kiitos!

Copyright © Löytö
Design by Fearne