HOITSUN MUOTIA

4. lokakuuta 2013




















Roosa, minttu vai sininen kaulus? Siinäpä vaikea valinta. Käsittämätöntä, että olen pohtinut pitkään useamman kerran kellarin pukuhuoneessa minkä väreistä valitsen. Raidallistakin löytyisi. Huvittavaa! On vapauttavaa, että sairaalassa on työvaatteet. Koskaan ei kotoa lähtiessä tarvitse miettiä mitä ylleen pukee. Raskaana ollessani valitsin vain kokoa isommat vaatteet. Ne sopivat. Kuva, jossa minulla on kirkkaansiniset kaulukset on otettu, kun asuimme ruostissa. Tein tuolloin työharjoittelujaksoa Katrineholmin sairaalan naistenkliknikalla. Ruotsissa perus/lähihoitajan työnkuva poikkeaa suomesta. Siellä perushoitaja ottaa myös verikokeita. Koskaan en unohda sitä hetkeä, kun otin ensimmäisen verikokeen suonesta. Kätilö ohjaajani, totesi vain eräänä päivänä "Johanna, du kan ta det där blodprovet". Hän avusti ja neuvoi hyvin asiallisesti ja rauhallisesti. Raskaana oleva potilas, ei pelännyt piikkejä tai ollut hermostunut. Homma sujui erittäin hyvin ja jäi ikuisesti mieleeni. Ruotsissa otetussa kuvassa olin raskaana. Tuo raskaus päättyi valitettavasti keskenmenoon. Se tapahtui juuri, kun tein naistentautien harjoittelua. Olin luonnollisestikin hyvissä käsissä, mutta aika oli raskasta! Päivittäin näin raskaana olevia onnellisia naisia. Itse olin juuri konenut toisen kolmesta keskenmenoistani. 

10 kommenttia

  1. Ylin kuva on mielestäni paras ja ihanat purkkakorvikset!
    ou nou,oliko raskaus pitkällä? Missä vaiheessa nuo muut keskenmenot ovat tapahtuneet? Rankkaa aikaa..itsellä hyvin muistissa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain kolme keskenmenoa peräkkäin. Olin onnekseni synnyttänyt kaksi tervett tyttöä ennen niitä....mutta sitä kaikki ihmetteli et mikä yhtäkkiä olikin vialla. Ensimmäinen oli rankin ja ikävin rv 12, toinen 7+8 ja kolmas oli ihan alus 5+jotain. Eka oli kamalin, koska se tapahtui meidän suomenlomalla, alkoi just ennen jouluaattoa....oli surullinen joulu :/ Menetin jo kyllä melkein toivoni kun noita tuli niin peräkkäin. Mulle sanottiin aina et eipä toi mitään, kun sulla on jo kaksi...osittain totta, mutta totesin et se ei lohduttanut. Joka kerta oli kyllä fiilis menetyksestä. Olihan se kuitenki eri ja varmaan helpompi kun oli noi tytöt jo <3 Voin vain kuvitella miltä ois tuntunu saada keskenmenoja eikä ois yhtään lasta :(

      Poista
    2. Sepä. Onneksi on lapsi jo entuudestaan, helpotti hieman,vaikka eniten suren juurikin,kun mietin millainen lapsesta olisi tullut..kaunis lapsi ja ihana persoona,kuten esikoinenkin..mutta nyt hän on enkeli ja kaipaus on kova. Mutta onneksi mun keho on yhden onnistuneen raskauden pystynyt hoitamaan kunnialla..se lohduttaa vähäsen.

      -sama anonyymi-

      Poista
    3. Tsemppiä sulle <3 <3 <3 iso virtuaali halaus. Ei noita tunteita tiedä kun sellasen kokenut. Mä ajattelen kans et ne on pilvenlaidalla, vaikka oli noin aikasia keskenmenoja.

      Poista
    4. Kiitos..ikävöitkö itse menehtyneitä vauvantaimia tänä päivänä? Pilvenreunalla meidänkin vauva on, meidän pieni suojelusenkeli <3

      Poista
    5. Kyllä mä joskus oon miettinyt, että mitä heistä ois tullu <3 Ja aina kun mietin raskauksiani....en voi sanoa vain neljä vaan seitsemän. Seitsemän kertaa olen raskaana ollut <3

      Poista
  2. Ajatus keskenmenosta tuntuu ihan kamalalle. Mä mieluummin kestän sen, ettei musta koskaan tule äitiä, kuin tuon mitä sä oot käynyt läpi. Että otettaisiin pois se mistä on jo iloa saanut. Vahva nainen oot, kun vielä avoimesti puhut tästä. Mukavaa viikonloppua :)

    ps. jotenkin huikeita aina noi työvaatteet. Kokemusta Cittarista useilta vuosilta. Uusista (yhtä rumista , kuin edelliset) laatikkopaidoistakin aina oltiin innoissaan.

    VastaaPoista
  3. Minulla on alkamassa SaHu jakso opiskeluissa - ja parin viikon päästä verisuoninäytteen ottoa. Ja jännittää kyllä aikas paljon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin menee :) Mä olin tuolloin ihan paniikis....mut jotenki kokosin itseni ja jälkeenpäin tuli sellanen oho, ei toi ny ollukkaa niin hankalaa fiilis...hankalampaa on tietää mitä otetaan ja minkä värisiin. No nyt en täällä suomes oo tuota tehnytkään, koska olen lähihoitaja. Opiskelen sairaanhoitajaksi, mutta melko huonosti olen opiskeluitani hoitanu. Oikeestaan en ole tehnyt vielä mitään :/ oikeen hävettää ;)

      Poista

Iloinen jokaisesta kommentista! Kiitos!

Copyright © Löytö
Design by Fearne