JOHANNA KOO JA BLOGIMARKKINOINTI

24. marraskuuta 2013


Työt ovat tälle illalle tehty. Kuten aiemmin vihjailin kirjoitan muutaman sanan blogiyhteistyöstä. Aihe on puhuttanut viimeviikolla paljon, ehkä mielestäni jopa liikaa. Omasta mielestäni nämä asiat ovat itsestään selviä, ainakin minulle. Olen aina ollut avoin tekemään yhteistyötä alaani liittyvien yritysten kanssa. Kirjoittan tuotteista omalla tyylilläni ja valitsen blogini sisältöön sopivia asioita ja tuotteita. Olen rehellinen ja suorasanainen. Kerron aina mielipiteeni sellaisena kuin se on.
Olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että olen saanut lahjaksi hyvän itsetunnon. Tätä ei tietenkään saisi Suomessa ääneen sanoa, mutta sanoinpa. Syy miksi tämän kerron on se, että asia vaikuttaa osaltaan myös blogini laatuun. Millainen olen, sellainen blogi. Luen muiden blogeja avoimella mielellä. Jos muut menestyvät ja tekevät hyviä diilejä, ei se ole minulta pois. Toivoisin reilua meininkiä niin bloggareiden kuin blogien lukijoiden välille. Sillätavoin jokainen voittaa. 
Minulla ei tällä hetkellä ole pysyviä yhteistyökumppaneita. Yhteistyöpostaukset jotka tähän mennessä olen julkaissut ovat olleet kertaluontoisia.  Ilmoitan yhteistyöt aina tekstin yläpuolella. Jos tekstiä ei ole, kysymyksessä on vain oma fiilistely-postaus jostain pitämästäni tuotteesta. 
Erään kerran, kun postasin lastenvaatteista, eräs anonyymi syytti minua yhteistyökumppaneiden kalastelusta. Kerroin hänelle, että kalastus on mieheni harrastus eikä minun. Löydön kaltainen blogi perustuu hyvin pitkälti sisustusjuttujen ynnä muiden asioiden bongailuun. Esittelen teille tuotteita joista pidän. Esittelen myös löytöni, ne halvat kierrätyskamat, joita kirpputorilta kotiini kannan. 
Tiedän, että lukijoiden joukossa on heitä, jotka pitävät pahana sitä että bloggari hyötyy eri asioista. Tähän totean, kuten jo aiemminkin olen todennut, että jokaisella on samat mahdollisuudet perustaa oma blogi, tehdä siitä hyvä ja saada siitä itselleen hyötyä. Voin kertoa, että käytän tämän blogin pitämiseen melko paljon aikaa. Blogi ei synny itsestään eikä postaa tyhjästä automaattisesti. Koneella istun minä. Otan kuvia, käsittelen kuvia, etsin linkkejä, kirjoitan ja suunnittelen. Tämän teen siksi, koska rakastan! Tykkään tehdä tätä teille ja itselleni! 
Ja sitten te. Olette upeita! Blogini lukijakunta on mielettömän fiksua, taitavaa, rentoa ja mukavaa. Teidän joukostanne löytyy monien alojen asiantuntijoita ja todella taitavia tekijöitä. On suunnaton etuoikeus saada jakaa asioita kanssanne. Arvatkaa kuinka monta kertaa olen klikannut lukijaraatiin liittyneiden sivuille ja ihmetellyt, että hänkin lukee juttujani. Monta!
Nyt tämä bloggari lähtee nukkumaan! Huomenna on Maanantai. Uusi viikko, enkä edes muista  minkälaista ohjelmaa se pitää sisällään. Sen tiedän, että aamulla on herättävä ja osa lapsista lähtee kouluun. Hyvää yötä!

/Hyvä minä! Osa teistä saattaa muistaa, kuinka kerroin aloittavani "Teippitiistai" postaukset. Unohdin! Aivan käsittämätöntä, mutta torstaina yhtäkkiä muistin. Voi voi!/

4 kommenttia

  1. Suomalainen perisynti, Kateus.. Mun mielestä Blogiyhteistyö on hyvin pieni "palkka" siitä miten paljon te bloggarit varmastikin käytätte aikaanne ja energiaanne (jopa rahojanne), ihan vain meitä lukijoita "viihdyttääksenne". Itse ainakin olen tenhyt ostopäätöksiä bloggareiden suosituksista. Se että joku on jo kokeillut ja testaillut tuotetta, on parasta mainontaa! Ei hinta, ei mainokset, vaan ne kokemukset! Joten jatkakaa samaan malliin, minä kiitän! Ugh. ;)

    VastaaPoista
  2. Yhdyn tekstiisi ja Miran kommenttiin!

    VastaaPoista

Iloinen jokaisesta kommentista! Kiitos!

Copyright © Löytö
Design by Fearne