TEHDAS

25. tammikuuta 2014








Hyvää iltaa! Tänään kävin velipoikani kanssa katsastamassa tehdastilaa. Hän on vuokrannut aikoinaan ison tilan kyseisestä paikasta. Rakennus on rähjäinen, mutta sympaattinen. Kohde on suojeltu ja paikkaan on suunnitelmia, jotka toteutetaan tulevaisuudessa. Tällä hetkellä rakennus toimii  varastotilana ja bändien treenipaikkoina. Itse kävin paikanpäällä, sillä tarvitsen pienen tehdashenkisen ja hiukan ränsistyneen tilan omalle projektilleni. Löysin sopivan kulman veljeni tiloissa. Kahden viikon kuluttua siivoan paikan. 
Olen todennäköisesti kertonut teille jo aiemmin, että tykkään rakennuksista. Ränsistyneetkin ovat oudolla tavalla kauniita. Jostain syystä minut valtaa haikea mieli, kun nään vanhoja taloja purettavan. En tiedä mikä sen saa aikaiseksi. On hyvä, että rakennuksia suojellaan. Olisi hirveää, jos kaikki vanha hävitettäisiin. Valitettavasti suojellut kohteet usein ränsistyvät, kun kaupungin varat eivät riitä niitä kunnostamaan. Se on sääli. 
Joka tapauksessa minulla on nyt tila, jossa on betonilattia ja valkoinen tiiliseinä. Jos olette kiinnostuneita, saatan tulevaisuudessa väläyttää mitä siellä puuhaan. Joko olette vastanneet  HURJAAN HAASTEESEENI

/Eikö muuten minulla olekin komea pikkuveli?/

10 kommenttia

  1. Aivan ihana, rakennus ja velipoika myös. :D Mä siis rakastan tollasia rakennuksia, mä haluun päästä tonne kuvaamaan. :P

    VastaaPoista
  2. Vitsit mikä fiilis! Tuollaiseen kun saisi kodin.

    VastaaPoista
  3. Upee rakennus. Noissa vanhoissa, vähän rähjäisissä ja kolkoissa on jotain. Poiskäytöstä olevia järkälemäisiä betonitehtaitakin tekisi aina mieli tunkeutua kuvaamaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä oon aina ollu niin rakastunu ränsistyneeseen ja epätäydelliseen <3

      Poista
  4. Mä olen monesti mennyt tuon talon ohi ja miettinyt mitä siellä on. Ihana talo!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä toi on niin ihana <3 Joo, iso tehas ja mun veljellä on siellä paljon tilaa jota se on vuokrannu :)

      Poista

Iloinen jokaisesta kommentista! Kiitos!

Copyright © Löytö
Design by Fearne