Salaisuus - henkilökohtaista

13. huhtikuuta 2014




Osalle teistä on ehkä salaisuus, että olen luonteeltani "unkkelo". Tämä vaatii mitä ilmeisemmin selitystä. Kyllä, minut mielletään lähestulkoon aina erittäin ulospäinsuuntautuneeksi ja rohkeaksi ihmiseksi, MUTTA on eräs iso MUTTA. Olen tunteiden mukaan vaikuttuva. Joskus olen elämäni tunnossa ja valmis tekemään mitä vain. Toisinaan taas olen äärettömän epäsosiaalinen ja voisin vajota maan alle. On päiviä jolloin toivoisin pystyväni kulkemaan niin, että minua ei näkisi. 
Kerron havainnolistavan esimerkin.  Toissaviikolla vaihdoin treenivaatteet ja ajoin EASY FITTIIN. Tarkoitukseni oli treenata, mutta toisin kävi. Ajoin parkkihalliin ja istuin vartin autossa. Katselin ahkerasti kuntoilevia ihmisiä kyyneleet silmissä. "Mä en uskalla mennä" ajattelin. En mennytkään vaan ajoin masentuneena kotiin. Mies oli hämmästynyt kun palasin niin nopeasti. Pakenin pikavauhtia vessaan, jotta hän ei huomaisi punaisia silmiäni. Tämä on tyyppiesimerkki siitä, kuinka "nolo" voin olla. Tunteet ohjaavat elämääni. Tavallaan kiva, sillä tylsää ei ole, vaan erittäin värikästä. Mikä on tarinani pointti? En tiedä, mutta ehkä siellä ruudun takana saattaa istua tyyppi, joka tuntee samoin. Ei tämä noloa ole, me vain olemme sellaisia kun olemme. Minua pidetään aina loistavan positiivisena ja energisenä naisena. Olen sitä, mutta olen myös paljon muuta. 
Anyways! Eilen tein lenkin ja tänään kävin salilla. Ajoin samaan parkkihalliin. Sammutin auton ja sanoin ääneen, että "here we go". Huvittavaa, mutta tällainen höpsö minä olen. Millainen höpsö sinä olet?

/Kuvat INSTAGRAM AT EKOJOHANNA. Nyt rankkaa siivousta. Pitäisi saada kämppä kuntoon, sillä lähden Tiistaina Helsinkiin. Ei ole kiva jättää lapsia ja isiä kaaoksen keskelle./

23 kommenttia

  1. Mua pelottaa soittaa johonkin..siis vaikka varata hammaslääkäriaika tms. Tai kysyä jostain liikkeestä onko teillä jotain tuotetta, mielummin ajan kilometrien päähän ja kierrän katselemassa kuin kysyn jotain. Mies taas on ihan toisenlainen ja se kehtaa vielä liikkeissä "pluutata", silloin voisin vajota maan alle mutta olen tyytyväinen koska usein se saakin alennusta ostoksistaan. :D Mua hävettää kaikki iha sellanen mitä ei tarttis hävetä, esim. ottaa kuvia keskustassa. Hä, miksi!? Kai meillä kaikilla on omat juttumme??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, kyllä ja mulla tämä voi iskeä millä vain osa-alueella ;) Kunhan vaan sattuu sellanen "en jaksa, enkä haluu" päivä ;)

      Poista
    2. Huomasin vasta että lähdet tiistaina Helsinkiin. Apua..sithän mä en varmaa tunne ketää siellä Aveolla! Eiiiiiiii! :o Mä en uskalla! ;)

      Poista
    3. Joo, tosi ikävä mutta mulla on se hesan reissu just silloin ja siel yksi tärkeä miitinki :( Harmittaa ihan älyttömästi kun en ite pääse :( höh...Uskallat sä!! Sinne tulee näitä meitä niin monta ;)

      Poista
    4. No tuut kyllä Pieni Lintu, oonhan mäkin siellä ja varmasti paljon muita mukavia bloggareita :) Ei hätää! Ja muakin muuten " hävettää" tuo pluuttaaminen, en ikinä kehtaa sitä itse ja mies vaikka kuinka hyvin ja sitten mua hävettää taas ;)

      Poista
    5. Voi kaimaseni...no joku kehen turvautua!! :D Kun mun sisko, siis ei blogisisko vaan ihan oikee lihallinen sisko on Johanna. :D Kas kummaa, ei kai muita siskoksii olekaan Johannaa ja Susannaa. :D Välkyt vanhemmat, thanks!

      Poista
    6. Haha ;) Ja arvatkaa onko mulla pikkusisko, jonka nimi on Susanna. Kyllä aivan oikein on :) Meillä on hiukka yli vuosi ikäeroa :)

      Poista
  2. Rohkea olet kun kerrot tästä. On näitä itselläkin. Enemmän ja vähemmän vähillä. Olen käynyt työhaastatteluissa ja niissä pelkään että jäädyn. Se on kamala tunne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä näitä taitaa olla monilla ja juuri tiettyihin aikoihin kuukaudessa. Mulla ei onnekseni ole vaikuttanut muuhun elämään....lähinnä omassa päässä ;) Joo kaheet olis jos jäätys tärkees tilantees :/

      Poista
  3. Ei ollenkaan noloa, noin mullekin käy joskus!
    Voisitko olla HSP - Highly Sensitive Person?
    http://erityisherkat.wix.com/erityisherkat#!erityisherkkyys/cjme

    Puss! Ja ihanaa, kun kerrroit tuon esimerkin. Se on voimaa se :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ;) En ole tuota....liian syvää, koska mä oon myös samalla erittäin helppo ja osittain kevytkenkäinenkin ;) Jotain tosta kyllä stemmaa, mutta ei ollenkaan noin syvällä tasolla. Onneksi mä en kärsi tästä eikä tämä vaikuta mun elämään. Teen silti juttuja vaikka tunteet joskus heitteleekin ....se on kai se tärkein ;) Mutta hui, jos olis vaikka teini ja ton kaltanen...niin no itseasiassa olin silloin tosi värikäs ;) hehe

      Poista
  4. Itse olen hps, mutta olen oppinut elämään sen kanssa. Kaikilla varmaan on noita epävarmoja hetkiä, se kuuluu ihmisyyteen, hps ehkä myöntää ne vaan herkemmin :) Itse olen ottanut kuitenkin motiiviksi, että kun sellainen tulee, niin menen silti ja aina on kannattanut. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä ja varsinkin naiseuteen tuntuvat kuuluvan voimakkaasti ;) Koska nämä fiilikset iskevät usein tiettyyn aikaan kuusta ;) Joo, ja itsekin teen kyllä tosi paljon eli onneksi se rohkeus voittaa tollaset tilapäiset mielentilat :) Terkkuja ihanalle Sannalle <3

      Poista
  5. Kiitos tästä. Oot ihana, kun oot avoin ja suora ♥

    Mullakin tuli heti mieleen tuo HSP.

    Nimimerkillä "tästä pikatestistä 21/23"
    http://www.anna.fi/hyva-olo/testaa-oletko-erityisherkka/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3 Kiitos itelle <3 No vastasin 4 kertaa kyllä ;) Hehe, eli ei ihan taida olla...ja varsinki tollaset kovat äänet, kofeiini, hajut ja melu ei tunnu misään eikä oikeastaan sekään, että teen sataa asiaa kerrallaan ;) Mä luulen et tää on tätä tunteellisen naisen vuoristorataa ;)

      Poista
  6. Vahvuutta ja visautta on olla tekemättä asioita jotka ei niin nappaa.

    Mä oon aina tehnyt kaikkea, ollut mukana ja osallistunut kaikkeen. Hymyssä suin ja usein innostuneenakin.
    Kunnes kaikki romahti, enkä pystynyt tekemään mitään. Meni viikkoja ja uskaltauduin (lääkärikäyntien lisäksi) sen verran ulos, että vein taloyhtiön roskakatokseen roskapussin. Sitten talon ympäri, seuraavaksi kahden talon ympäri. Töistä jouduin olemaan puolisen vuotta pois. Sain opetella uudestaan elämään.
    Tästä kaikesta on aikaa jo seitsemän vuotta, mutta edelleen joudun miettimään kuka oikeasti olen ja mitä oikeasti haluan tehdä. Olispa hienoa osata kääntyä pois tilanteesta, jossa ei halua olla.

    <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana <3 Herkkiä asioita. Tsemppiä meille <3

      Poista
  7. olet ihana höpsö ! :) mulla tulee kausia jolloin en jaksa nähdä ketään kavereistani ja elän mökkihöperönä :)
    -jenni

    VastaaPoista
  8. Mä oon semmonen höpsö, että aloin tänään töissä itkeä, kun näin meidän uudet henkilökuntakuvat. En myöskään voi tulla sinne valokuvakurssihässäkkään, koska oon liian lihava. Tää kevät ei oo ikinä oikein mun aikaa. Kiitos Jossu kun kerroit tämän. Oot mun joukkuetta! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana ihana ihana....nyt mä rääyn tätä sun kommenttia ;) Haha, voi meitä. Oot ihana, I love juu!! <3

      Poista

Iloinen jokaisesta kommentista! Kiitos!

Copyright © Löytö
Design by Fearne