Näin pidät olohuoneen leluvapaana / Haluatko kuulla taikasanan?

23. huhtikuuta 2015

Lelut olohuoneessa

Leluvapaa olohuone
Puikot ja pellavalankaa

Tässä puhuu laivan kapteeni Johanna Koo. Sohva on lastattu poneilla, leikkijäätelöllä ja Angry Birdeillä. Meillä on neljä lasta ja he tykkäävät roudata omaisuutensa olohuoneeseen. Uskon, että tämä ei ole pelkästään meidän ongelma. Koska minimalismin mainingeissa myös lelujen määrä on vähentynyt radikaalisti olemme myös lähempänä leluvapaata olohuonetta. Oli leluja vähän tai paljon, niin ne kulkeutuvat edelleenkin olohuoneen puolelle. Olen keksinyt tähän melko hyvän ratkaisun, joka minimoi ongelman. Haluatko kuulla taikasanan? Arvasin, että haluat! "Palautuslaatikko". Meillä on sellainen. Pieni Ikean muovinen laatikko tönöttää olohuoneen kulmassa, lähellä eteistä. Siihen me palautamme lelut. Laatikkoon valmiiksi kerätyt tavarat on helppo lajitella myöhemmin omille paikoilleen. Tämä kuullostaa turhan yksinkertaiselta, mutta toimii. Vielä kun keksin miten perheen äidin DIY-varusteet palautuisivat paikoilleen. Minulla itselläni on aiheessa parantamisen varaa. 

2 kommenttia

  1. Mä oon yrittänyt lanseerata tätä meille myös, mutta toistaiseksi ei oo toiminut.
    Starttasin 3 viikkoa sitten viikkorahan, jonka edellytyksenä on jokailtainen lelujen roudaaminen omaan huoneeseen/omille paikoilleen. Se on toiminut vähän paremmin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No minä se oikeestaan useinmiten oon joka ne tohon laatikkoon heitän ;) Mutta toi palautuslaatikko oli niiden mielestä kiva ;)

      Poista

Iloinen jokaisesta kommentista! Kiitos!

Copyright © Löytö
Design by Fearne