Upeaa ympäristötaidetta syntymässä Vaasan kaupungintalolle

25. toukokuuta 2015

Jaakko pernun ympäristötaide

Iltaa! Hurja päivä takana. Olen ollut liikkeellä aamusta iltaan. Kävin päivällä kaupungissa hakemassa kangasta ensiviikon näyttöä varten. Parkkeerasin auton kaupungintalon viereen ja oikaisin pihan yli Rewelin suuntaan. Matkalla törmäsin epätavalliseen näkyyn. Oli mies ja iso kasa paksuja pajun oksia. Kuulin sähköisen ruuvinvääntimen äänen  ja ymmärsin, että tekeillä on jotain mahtavaa. Koska olen suulas ja utelias päätin puhuttaa tekijää. Mies oli oululainen kuva/ympäristötaiteilija JAAKKO PERNU. Kysyin montako ruuvia teokseen menee, kyllä tuhansia. Materiaali on paju. Valmis teos on nähtävissä koko kesän. Lucky vaasa! Olin kohtaamisesta otettu ja kerroinkin näyn olevan päivän paras. Hän kertoi minulle tehneensä vastaavanlaisen teoksen aivan hiljattain Kiinaan, bambusta. Sen haluaisin totisesti nähdä.  Suosittelen katsastamaan taiteilijan muita teoksia TÄÄLLÄ. Tällainen taide on ihan parasta. Materiaali tulee luonnosta, mutta yhdistyy silti sulavasti kaupunkimiljööseen. Yksinkertainen idea, mutta silti niin monimutkaisen kaunis. Kiitos!

1 kommentti

  1. Minäkin olin vaikuttunut Kotkassa Kiertolaisesta. Tosi mahtava "hyrrä" ja sopii hienosti lehmuskujalle.
    - TarjaL

    VastaaPoista

Iloinen jokaisesta kommentista! Kiitos!

Copyright © Löytö
Design by Fearne