Mikä inspiroi Ekojossua just nyt?? Haastetta, fiiliksiä ja 90 miljoonaa kiloa tekstiilijätettä!!

9. helmikuuta 2016

viikunoita ja mysliä

tunnelmallinen ruokakuva

Hyvää päivää! Mikä inspiroi Ekojossua just nyt? Monet asiat! Erityisesti ihailen ja inspiroidun tällä hetkellä pehmeän sävyisistä ruokakuvista ja otan sellaisia myös itse. Olen antikokki ja ruoka aiheena on sinänsä minulle vieras. Olen kuitenkin todennut, että esteettinensilmä huomaa kauneuden oli aihe mikä tahansa. Löysin hiljattain upea blogin TWO RED BOWLS. Suosittelen katsastamaan asap! 

Kauniiden ruokakuvien lisäksi minua inspiroi ihmiset, jotka haluavat muuttaa kulutustottumuksiaan ja elintapoja. Ihana ystäväni LINKKU aloitti juuri vuoden ilman uusia vaatteita. Hän on päättänyt olla ostamatta uusia vaatteita kokonaisen vuoden ajan. Loistavaa! 

Chattailin eilen upean OUTI PYYN kanssa kuluttamisesta ja jätteestä. Hyi! Suomessa tekstiilijätettä syntyy 90 MILJOONAA KILOA, joka vuosi. Se on katastrofi! Vaatehuolto [pyykinpesu] osaltaan aiheuttaa 30 % huonoista ympäristövaikutuksista. Oma haasteeni liittyy näihin asioihin ja kietoutuu näppärästi minimaalisen elämänunelmani kanssa yhteen! 

Tämän hetkinen haasteeni on kuitenkin saada nämä hiukset järjestykseen ja lähteä töihin. Elämä sinänsä ei tällä hetkellä ole erityisen hohdokasta. Sunnuntaina minua alkasi pitkästä aikaa vaivaamaan Iskias. Samaan aikaan 4 lastani ovat armottomassa nuhataudissa. Vietin Lauantaina muutaman tunnin työpaikkani odotussalissa, potilaan äidin roolissa. Olihan se merkillistä katsoa työpaikkaansa siitä kulmasta. Vanhin tytär [12-vuotta] sai elämänsä ensimmäisen korvatulehdusdiagnoosin. Kaksi viimeistä yötä olen jostain syystä nukkunut erittäin huonosti. Vielä yksi iltavuoro ja saan kaksi päivää vapaata. Sitä odotellessa, moi!!


/Jos minä olen ymmärtänyt oikein, kiinnostaa teitä hyvin paljon nämä minimalismi ynnä muut haasteet. Siksipä luvassa on lisää sen kaltaista ohjelmaa. Pysy hollilla!/

Postauksen kuvat: TWO RED BOWLS, KLIK!

2 kommenttia

  1. 90 miljoonaa kiloa! Hyi!

    Kiitos muistutuksesta - paljon ois vielä tehtävää omallakin osallani.

    Terkkui!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä....pthyi! :/ Mullakin on tehtävää vielä ;)

      Poista

Iloinen jokaisesta kommentista! Kiitos!

Copyright © Löytö
Design by Fearne