Henkilökohtaista: Myötä ja vastamäkeä! + superkiva parisuhdehaaste!

17. helmikuuta 2017

aviopari

frans ja nicole vaasa

Ihana uskollinen ystäväni SANNIS bloggasi juuri kivan haasteen. En oikeastaan koskaan osallistu blogihaasteisiin, mutta tässä haasteessa olevat asiat olivat minulle/meille hyvin ajankohtaisia. Jollain tavoin tunsin, että minun on pakko vastata tähän. Feel free ja nappaa haaste! 

Alustan aihetta! Maailmassa on aivan liian paljon kylmiä kämppäkaveri-liittoja. Meilläkin oli valitettavasti muutaman vuoden ajan sellainen. Paljon lapsia ja raju arkinen ralli väsytti minut. En jaksanut mitään. Suljin ikkunat ja ovet! Huusin, älä tule tänne. Nalkutin, kiukkusin, käyttäydyin sopimattomasti ja kieltäydyin. Olin loppu!  On onni, että elämä tuo eteen ongelmia, ne avaavat yleensä silmät. Ongelmat joko kaatavat tai kasvattavat. 

Onneksemme voimme tänään todeta, että olemme mieheni kanssa heränneet ja kasvaneet. Yli 15-vuotta kestänyt avioliittomme on harpannut jälleen yhden ison askeleen syvän rotkon yli. Herätyskello soi! Se soi niin, ettei sen ääntä voinut millään tavoin sivuttaa. Miksi kerron? Siksi, että luulen tämän kaltaisten ongelmien olevan hyvin yleisiä. Arki kalvaa ja lopetamme huomioimasta toisiamme. Unohdamme millainen se toinen on. Itsekin sokeuduin täysin. En vain nähnyt kuinka upean ihmisen kanssa jaan elämäni. Hän on hassu, pidetty, komea, hyvä kroppainen, vahva, taitava monessa asiassa, kiltti, taiteellinen, herkkä, ei perinteinen mies... hän puhuu ja pussaa! Hän on loistava isä lapsillemme ja armottoman ihana aviopuoliso. Pitkän vaikean ajan jälkeen totean jälleen, että rakastan enemmän kuin koskaan! Puss och kram kulta!

Ja se hauska parisuhdehaaste:

Mitkä ovat toiset nimenne?
Elisa ja Markus

Kuinka kauan olette olleet yhdessä?
15,5-vuotta

Miten kauan tunsitte toisenne ennen kuin aloititte seurustelun?
Haha, yhden kuukauden!

Kuka pyysi ketä ulos?
Ei kukaan, havahduimme halailemasta toisiamme räntäsateessa.

Kuinka vanhoja olette?
44 ja 39. Juu, luit aivan oikein. Kun aloimme seurustelemaan olin 29 ja hän 24.

Kumman sisaruksia näette/näitte enemmän?

Minun, koska asumme niin lähellä heitä. Miehelläni Janilla on yksi sisko ja hän asuu Ruotsin Skånessa. Liian harvoin näemme häntä.

Onko teillä yhteisiä lapsia?
Kyllä! 4 aivan ihanaa pulua!

Entä lemmikkejä?
Kyllä! 

2 kissaa [Sigward ja Stampy] ja Chihuahua [Maj]

Mikä tilanne on teille vaikein pariskuntana?
Olemme hyvin erilaisia. Minä olen melko rutiineihin kangistuva ja Jani taas haluaa tehdä uusia juttuja. Olen tossukka ja hän on impulsiivinen hassukka.

Kävittekö samaa koulua?
Ei

Oletteko kotoisin samasta kylästä?
Ei. Minä olen Vaasasta ja Jani Ruotsista Katrineholmista.

Kumpi on älykkäämpi?
Jani ehdottomasti! Hän tietää todella paljon matikasta, historiasta ja vaikka mistä. Häntä kutsuttiin jo kouluaikoina "pikku professoriksi". Mä olen todella out monista asioista. 

Kumpi on herkempi?
Olemme molemmat herkkiä, mutta luulen Janin olevan pohjimmiltaan minua herkempi.

Missä käytte yhdessä eniten syömässä ulkona?
Valitettavasti juuri tämä on ollut ongelmallista. Yleensä olemme käyneet hampurilaispaikoissa lasten kanssa. Nyt tosin olemme heränneet. KAAVYA CUISINE on yksi suosikkimme. 

Mikä on kauimmaisin paikka, jonne olette yhdessä matkustaneet?

Ruotsi, haha!

Kummalla on hullummat eksät?
Ehkä Janilla?


Kummalla on pahempi temperamentti?
Mulla, ehdottomasti! Olen aivan up and down välillä, vaikket uskoisi.

Kumpi laittaa ruoan?
En laita ikinä ruokaa, Jani laittaa! Nolo paljastus, mutta olen täys tumpelo keittiössä. 

Kumpi on sosiaalisempi?

Olemme molemmat. Jani väittää, että olen parempi smalltalkissa. 

Kumpi on siisteysintoilija?
Molemmat jossain määrin, enemmän kuitenkin ehkä Jani.

Kumpi on itsepäisempi?
Olemme molemmat melko itsenäisiä. 

Kumpi vie suuremman osan sängystä?
Viedään yhtäpaljon tilaa. Ostimme kuukausi sitten ensimmäisen tuplaleveän peiton. Se on ihanaa! 

Kumpi herää aikaisemmin?
Jani!

Missä ensimmäiset treffinne olivat?
Taisivat olla siinä räntäsateessa ja sen jälkeen mun kämpillä.

Kummalla on suurempi perhe?
Mulla! 5 sisarusta!

Saatko usein kukkia?
Joskus, viimeksi Ystävänpäivänä.


Ja näin! Nyt te tiedätte meistä melko paljon! Postauksen kuvat ovat suurimmalta osin date-illaltamme. Vietimme muutama viikko sitten aivan ihania hetkiä SOKOS HOTELLI ROYALISSA. Meille tarjottiin dinneri ravintola FRANS JA NICOLESSA. Ilta jäi mieleeni! Ruoka oli loistavaa ja tunnelma aivan ihastuttava. Ekstrapisteet annamme superpirteälle ja ihanalle tarjoilijalle, en muista hänen nimeään, mutta tiedät ketä olet. Kerron hotellista myöhemmin! Kokemus oli upea!

Mukavaa Perjantaita ja viikonloppua!





8 kommenttia

  1. Hei tää oli ihana! Nappaan tämän itsellenikin :) Oli kiva lukea teidän parisuhteesta ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, tämä oli tosi kiva :) Terkkuja Tuulalle! Jään oottaan teidän stooria :) <3

      Poista
  2. Ihana kertomus :) den här skulle jag också kunna göra, på svenska :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3 Ja, gör det!!! Vore häftigt! Ha en trevlig helg <3

      Poista
  3. Tämähän oli tosi kiva, taidanpa toteuttaa kun on hetki aikaa.

    VastaaPoista

Iloinen jokaisesta kommentista! Kiitos!

Copyright © Löytö
Design by Fearne